O czym pisać na blogu eksperckim

Pytanie: o czym pisać na blogu nurtuje wielu blogerów. Czasem po prostu brak pomysłów. Jeśli ktoś ma firmę wykonujacą jakieś usługi to ma jakby najłatwiej bo wystarczy że na blogu doradza swoim klientom. Ktoś powiedział, że doradzanie wcale nie spowoduje, że ludzie przestana kupować bo większość i tak będzie wolała zapłacić niż robić coś samemu.

Mi też ten problem spędza sen z powiek bo niestety z jakichś przyczyn na moich blogach nie ma w ogóle komentarzy. Nie wiem dlaczego. Może to co piszę jest za suche? Staram się aby były to głównie porady, rozwiązania problemów ale może za dużo, może za mało, może nie to co ludzi interesuje? Może bardziej skupiam się na tym co mnie interesuje w danym momencie a nie tym na czym można zarobić.

Właściwie przed dokonaniem wpisu na blogu powinno się sprawdzić słowa kluczowe – czy dany temat jest poszukiwany w sieci. Jeśli nie to szkoda czasu aby o tym pisać.  Jeśli temat jest poczytny to więcej ludzie wejdzie na blog i większe jest prawdopodobieństwo że ktoś kliknie w reklamy. Takie podejście wydaje mi się nudne. Piszę o tym to mnie interesuje (pisząc lepiej zapamiętuję dlatego wpisuję na blogu to czego się nauczyłam na szkoleniach)  w nadziei, że może kogoś innego też to zainteresuje. Mam wenę do pisania ale z drugiej strony jest to pisanie do szuflady bo tego bloga nikt nie czyta. Jak to wyważyć – żeby w ogóle mieć motywacje do pisania musi to mnie też interesować a z drugiej strony nie ma sensu jeśli nikt nie będzie tego czytał.

Ostatnio natrafiłam na poradnik M.Szmajdy na temat o czym pisać na blogu. MS radzi aby pisać w formie mówionej, tak jakbyś rozmawiał/a z klientem, zachowując jednak  formę „ty”, która jest przyjęta dla poradników. Blog jest czymś w rodzaju czasopisma, w którym możemy za darmo umieszczać reklamy. Blog jest rodzajem poradnika, instrukcji dlatego przyjęta jest forma ty.

MS radzi aby na blogu była  tylko tematyka dotycząca firmy i branży.

  • aktualności – to co się dzieje nowego w firmie, nowe produkty, spotkania, szkolenia, zjazdy (oczywiscie to co może interesować klienta), zmiany w przepisac itp
  • ciekawostki – MS radzi aby ciekawostki były tylko takie, które mogą coś wnieść w życie kupujacego. Jeśli jest to tylko coś do poczytania to nie ma sensu tego dawać.
  • wywiady – z ciekawymi ludzmi w branży, ale także z klientami. Można zapytać klientów jak im pomagają produkty i zrobić z tego wywiad. Wywiad może być w formie nagrania audio ale dobrze też jest dać wywiać spisany. Można też dać wywiad z samym sobą czyli odpowiedzi na różne pytania. Jedna odpowiedź – jeden wpis, gdyż MS radzi aby wpisy były raczej krótkie.
  • relacje z wydarzeń,  z osiągniętych sukcesów (jakie sukcesy odnieśli klienci dzięki tobie), relacje o błędach (np. problemy klientów), relacje z życia klienta na temat korzystania z produktów.
  • recenzje – opinie na temat produktów twoich i cudzych, wydarzeń, szkoleń,  (opinie twoje i klientów), twoje opinie na tematy związane z branżą czy się zgadzasz czy nie. Czego klient nie robi żeby rozwiazać swój problem a co należy robić i w czym ty możesz pomóc
  • odpowiedzi na pytania – MS radzie aby ten temat obejmował 2/3 bloga i jest najważniejszy. Można wykorzystać pytania które stawiają czytelnicy w mailach i komentarzach. Można też wyszukać pytania zadawane na forach i innych blogach. Można wpisać komentarz na forum i blogu i dodać że więcej jest na twoim blogu. Pytania klientów potencjalnych ale też klientów którzy już kupili. Pytania jakie ty byś sobie zadawał, gdybyś był swoim klientem. Pytania: Co, czy, jak, kiedy, po co, kto, dla kogo?
Właściwie tworząc wpis do bloga warto by było zrobić teksty na ten sam temat  w kilku wariantach: na blogu, jako notatkę na FB, artykuł do przedruku, może też notatka na innym blogu że jest taki artykuł.

One Comment

  1. Jan

    Moim zdaniem, jeśli ekspert zada pytanie „O czym pisać na blogu eksperckim”, to z niego żaden ekspert. Ktoś, kto się czymś tam zajmuje na poważnie, musi mieć wiele na ten temat do powiedzenia.
    Inna sprawa to oczywiście umiejętność interesującego opowiedzenia o swoim doświadczeniu. Ale tego można się nauczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *