Wykorzystanie stron www w biznesie

Wbinar Mirka Szmajdy na którym pokazane są rodzaje stron www budujących relację i w rezultacie prowadzące do sprzedaży. Mirek pokazał całą listę rodzajów takich stron www ale na webinarze omówił tylko 3 zaproponowane przez uczestników.

Strona reklamująca jeden produkt

Przykładem jest strona  Apple prezentuje jeden produkt. Już nie raz słyszałam, że firma Apple świetnie tworzy swoje strony www dlatego wato zaglądać i wzorować się.

Na omawianej stronie    2/3 strony zajmuje prezentacja produktu – bardzo oszczęcna – duże zdjęcia, maly opis duzymi litarami + link do prezentacji. Strona nie jest przeładowana informacjami. Chodzi o to aby kliknąć na link prowadzący do prezentacji.

Poniżej 2 małe prezentacje 2 produktów.

Mirek radzi, że można taką stronę zrobić dla zestawu produktów. Chodzi tu o firme mlm sprzedającą suplementy. Można przedstawic program zdrowotny oparty na zestawie supelementów. Na górze przentacja zestawu a pod spodem informacja o 2 najważniejszych produktach.

Chodzi o to aby skupić uwagę odwiedzającego na tym produkcie.

Strona reklamująca przez lekcje.

Można nagrać lekcje audio lub wideo i wysłać do ludzi z listy mailingowej. Na takiej stronie może być z boku reklama. Pod nagraniem warto dodać link do programu pozwalajacego obejrzeć lub odsłuchać nagranie. Niektóre osoby mogą nie mieć wtyczki umożliwiającej odtworzenie nagrania.

Poniżej zachęta do zadawania pytań.

 

Wyciskacz przez prosty list

Kolejną stroną, którą pokazał MS jest wyciskacz przez prosty list – ciekawy rodzaj squeezepage. Tu jest przykład squeeze page Adriana Kołodzieja – trzeba to znaleść w sieci i obejrzeć.

Squeeze page w formie emaila czy listu  – na górze tytuł pokazujący korzyść. Poniżej zwrot jak w liście „Drogi …”, „witaj …”, „wiem że ….”.

Wyjasnienie o co tu chodzi – był problem ale został rozwiązany. Opisujesz swój problem albo problem innych ludzi .

Czy ten system jest dla ciebie – zyska twoja firma ale ty też zyskasz. Także kiedy nie jest to dla ciebie.

Poniżej krótko jest opisane jak to działa. A jeszcze niżej jest formularz zapisu na liste.

————————-

Oglądając ten webinar przyszla mi do głowy taka rzecz:

Jeden z uczestników mówił o swoim produkcje – oprogramowaniu dla firm. On sprzedaje nie oprogramowanie tylko rozwiązanie problemu, który mają firmy.
Firmy maja problem z komunikacją. Żeby rozwiązać ten problem trzeba kupić oprogramowanie/strona www. Produkt ten nie nazywa się „system stron www dla firm”, tylko „System ułatwiający komunikację w firmie” czy coś takiego. Już nazwa mówi o korzyści, którą ma kupujący. To jest ta idea pomagania ludziom – czyż nie tak?

Staram sie to zrozumieć bo sama nie mam żadnego doświadczenia biznesowego/sprzedaży dlatego tak mi marnie idzie.

np. tworzę sobie oprogramowanie i jest ono fajne to go oferuję do sprzedaży, a klient pyta: po co mi to?

Czyli wiem że jest jakiś problem, robie oprogramownie, które rozwiązuje ten problem. To oprogramownie nazywa się „rozwiązanie tego problemu” i sprzedaję klientowi nie produkt ale rozwiazanie problemu.

I tu następuje największy problem – skąd mam wiedzieć jakie są problemy w jakich firmach (pomijam rozwiązanie problemu bo to w drugiej kolejności)?

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *