Wykład P.Majewskiego copywriting

Dziś odbył się kolejny wykład P.Majewskiego z kursu Internetowy Milioner. Temat: Trudne początki copywritingu. Ważne jest, że P.Majewski bardzo dokładnie tłumaczy. Na wczorajszym wykładzie nareszcie zrozumiałam jakie są rodzaje list adresowych i jak w praktyce działają.

P.Majewski radzi aby przed zabraniem się za pisanie tekstu reklamowego wyznaczyć sobie cel jaki tym tekstem chcemy osiągnąć. Jeśli tego nie zrobimy to nasz mózg uzna za cel samo napisanie tekstu. Wtedy będziemy myśleć o sobie i napiszemy tekst o sobie, o ty co my chcemy.  Będziemy pisać o tym co nam się podoba, czyli cechy produktu, nasze emocje.

Myśl w kategoriach aktywnych (my coś zrobimy) a nie pasywnych (coś się stanie). Efekt musi być uzależniony od ciebie. Ponadto oferta musi mówić o produkcie jako o narzędziu, które coś osiągnie. Czyli nie narzędzie coś zrobi ale ty coś zrobisz przy pomocy tego narzędzia.

Trzeba być konkretnym i określić ramy czasowe. Czas w którym napiszesz ofertę i także w jakim konkretnym czasie osiągniesz jakiś efekt dzięki tej ofercie.

– myśląc o wyznaczaniu sobie celu z ramą czasową zawsze obawiam się, że co będzie jeśli nie uda mi się tego zrobić w wyznaczonym czasie. Będę rozczarowana, zła na siebie. Tego się obawiam, że będę znowu niezadowolona, że nawaliłam. Z drugiej strony nie wyznaczenie sobie ram czasowych powoduje, że cel się rozmywa, przeciąga w czasie i ciągle jest „to jutro na pewno zaczynam”. Wyczytałam gdzieś, że w takim przypadku trzeba wyznaczyć sobie nowy termin. Lepiej coś zrobić i nie skończyć w wyznaczonym terminie i wyznaczyć sobie nowy termin, niż nie zrobić nic.

– zastanawiam się jaki program byłby najlepszy do wyznaczania sobie celów w czasie, w ogóle planowania swojego życia. Mam różne pomysły jak poprawić swoją sytuację i zacząć wreszcie zarabiać jakieś godziwe pieniądze. Ale samo się to nie zrobi. Wyznaczanie sobie celów z terminem jest dość trudne bo nie zawsze mogę określić ile mi dana czynność zajmie czasu. Poza tym właściwie mam tylko pare godzin wieczorem po pracy, czasem coś wypadnie, czasem jestem zmęczona, a czasem nie mam natchnienia do tej akurat rzeczy. Przydałby się jakiś program w rodzaju kalendarza, który pozwoliłby zapisać swoje zadania w określonym czasie. Excell  nie za bardzo mi pasuje, mapa myśli też nie bo nie ma jak zapisać dat. To znaczy zapisać można ale nie widać na pierwszy rzut oka ram czasowych. Spróbuje kalendarz Googla.

Wracając do wykładu – Think Big.

Cele trzeba wyznaczać  wielkie. W skutek tego mózg zaczyna myśleć: „jak ja to zrobię”. Cel musi być tak ambitny, taki który cię kręci. Ale cel nie może być tak wielki, że zacznie to być śmieszne. Jeśli cel uznasz za nierealny, nie będzie cię motywował.

Cel musi być ekologiczny – nie może kolidować z innymi celami, nie może kolidować z tym co chce twoja rodzina, nie może kolidować z innymi zajęciami. Jeśli ten cel powoduje dyskomfort, że może zaszkodzić rodzinie, spowodować, że zawalisz inną pracę, spowodować, że będiesz robić coś czego nie lubisz. Ten dyskomfort spowoduje, że ten cel będzie sabotowany i nie osiągniesz go.

Po czym poznasz, że cel został osiągnięty? Musi to być widać. P.Majewski pokazał to na przykładzie człowieka, który zarobił milion zł w jeden dzień ale mógł zbankrutować, gdyż pieniądze nie wpłynęły na konto, a musiał zapłacić partnerom. Czyli cel jest osiągnięty wtedy gdy pieniądze wpłyną na konto a nie fakt ich zarobienia.

Ważne jest żeby wierzyć w produkt. Ktoś kto ma pasję może łatwo przekonać innych.

Jak odpalić twoją muzę:

  • zdefiniuj cel
  • zrelaksuj się i wyobraź sobie rezultat
  • unikaj edytowania, zapomnij i zasadach copywritingu i marketingu,
  • wprowadź się w stan podekscytowania
  • bądź uczciwy
  • pisz to co ci przychodzi do głowy, zapomnij o perfekcjonizmie
  • zacznij tekst od: ten produkt jest dla ciebie jeśli….

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *