Webinar na temat domen 2


Druga część szkolenia na temat domen:

Domeny osobiste – najlepiej nazwisko

Co zrobić jeśli są problemy – polskie litery, długie nazwisko.

  • Można zrobić domenę z ksywką
  • imię i nazwisko wydłuża domenę. Pierwsza litera i nazwisko nie jest dobrym pomysłem bo nie wiadomo i jest gorsza w wymowie i zapamiętaniu. Jeśli nazwisko popularne lepiej z imieniem.
  • jeśli nie możliwe może być unikalna nazwa
  • jesli masz domenę osobistą to najlepszy mail to imie@nazwsko.pl

Tip: warto w mailach podać czym się zajmujemy: suplementy@zgrabniejszy.pl

Domena dla bloga

Oczywiście to zależy, dla jakiego bloga: firmowego, osobistego, eksperckiego czy hobbystycznego.

  • www.nazwisko.pl, www.imienazwisko.pl
  • blog.nazwisko.pl – zależy co jest pod domeną nazwisko, nie jest to najgorsze ale subdomena jest zawsze gorsza od domeny
  • www.blog.slowo-kluczowe.pl – nie zbudujesz marki ale dobre do pozycjonowania.  Na słowa kluczowe z domeny łatwo sie wypozycjonować.
  • blog.nazwafirmy.pl – ma sens jeśli jest to blog dołączony do strony głównej na domenie
  • blog.slowo-kluczowe.pl – nie zbudujesz marki ale dobry do pozycjonowania
  • neologizm – najlepszy
  • nie korzystać z darmowych serwisów typu blogspot lub wordpress.com

Domena dla forum

Mogą byc fora ogólne, branżowe czy hobbystyczne.

  • www.forum.slowo-kluczowe.pl – dobre bo mnóstwo ludzi wchodzi na forum przez frazę forum czegoś. Taka domena naturalnie ma więcej wejść niż forum na neologizmie
  • www.slowo-kluczowe.pl – nie wiadomo o co chodzi
  • neologizm – czy chcemy z forum zrobić markę (jest to trudne),

Strona sprzedażowa

  • domena nie musi być krótka – zależy nam żeby była dobrze wyszukiwana dlatego dobre są słowa kluczowe
  • nie próbuj budować marki przez neologizm – chyba że to nazwa produktu
  • domena musi mówić o co chodzi
  • ciekawa, dość długa nazwa sporo mówiąca – świetnie się sprawdza
  • warto zeby zawierała słowa kluczowe

Wpisuje w google tanie laptopy. Mamy różne strony. Sprawdzamy dostępność w nazwa.pl. Skrypt z nazwa.pl jest powiązana z google. Zwracać uwagę na propozycje.

  • sprawdzamy słowa kluczowe
  • szukamy słów kluczowych związanych z naszą niszą
  • łączymy je w jedną domenę wyszukiwarkową

przykład

  • domena
  • domeny internetowe
  • wolne domeny
  • wolne-domeny-internetowe.pl

jak budować nazwy domen

  • Szukamy słów kluczowych w google keyword tool. Wpisujemy wyraz np. laptopy. Sprawdzamy frazy najbardziej poszukiwane.
  • sprawdzamy w google strony jakie są
  • sprawdzamy w nazwa.pl

Tip seo

  • chcesz wypozycjonowac sie na domeny
  • rejestrujesz domenee typu wolne-domeny
  • tworzysz dobrą treść
  • w tym samym czasie tworzysz stronę docelową z marką
  • po pewnym czasie robisz przekierowanie domeny nr. jeden na domenę markę
  • siła pozycjonerska domeny 1 przechodzi na domenę 2

Sklepy internetowe

  • domena ze słowem kluczowym pospolitym – na frazę główną dobrze w google, brak innych zalet, niedobre dla sklepu internetowego
  • domena firmowa z nazwą firmy – jedno z najlepszych, unikalne słowo, domena firmowa jest jednocześnie sklepem. Zagrożenie to że firmę przywiązujesz do sklepu. Będzie problem gdy stworzysz nowy asortyment. Musisz wtedy stworzyć nową nazwę i nową firme.
  • neologizm  lub słowo kluczowe użyte w innym znaczeniu – świetne rozwiązanie, najlepsze dla sklepów
  • subdomena na domenie firmowej www.sklep.nazwafirmy.pl – nie najlepsze, wzmacniamy domenę, mamy słow kluczowe sklep. Nie buduje marki.
  • subdomena na obcej domenie – najgorsze, zapomnij o tworzeniu sklepu na cudzych domenach

Tip

  • rejestrujesz domenę marke
  • stawiasz wordpressa i wrzucasz treść
  • systematycznie dodajesz trrści i cały czas pozycjonujesz na docelowe frazy służbowe
  • gdy zbudujsze serwis=markę (np. zrobisz sklep internetowy), wrzucasz go pod domenę docelową. Przekierowanie 301.
  • wcześniej utworzone i pozycjonowane treści zostawiasz. Wstawiasz w stopce sklepu „artykuły” prowadzący do tych artykułów. Każdy artykuł przekierować 301 na nowy adres.

Tip seo

  • tworzysz sklep markę
  • budujesz 5-10 sklepów wspomagających,
    • osobne domeny,
    • osobne serwery,
    • może być ten sam skrypt sklepowy.
    • Dobrze zrobić jeden panel.
    • Inne szablony graficzne.
    • Dane firmowe te same.
    • Inne treści – unikalne. Żeby google się nie zorientowało że to są klony
  • Pozycjonujesz je
  • budujesz markę
  • linkujesz między sklepami skupiając sie na markę

Korzyści:

  • Wejścia z google
  • zakupy
  • wyprzedzasz konkurencję – wypychasz ich z wyników

Tip: niektóre ze sklepów pomocniczych możesz po pewnym czasie przekierować na sklep=markę!

Portal tematyczny

  • neologizm
  • słowo pospolite użyte w innym znaczeniu

Domeny firmowe

  • w nazwie firmy zawieraj domene – nazwa z .pl aby promować domenę, wszędzie ma się pojawiać domena
  • jeśli już jest zarejestrowana – odkupić, zarejestrować inną nazwę ze słowem czym się zajmujesz.
  • neologizm i buduj na nim markę

Neologizmy to są najlepsze domeny na marki.

Nie ma sensu budować marki na nazwie pospolitej. Umysł ludzki nie zapamiętuje słów pospolitych jako marki.

Jak wymyślić domenę

  1. wypisujemy spis słów kluczowych dla tej niszy
  2. google keyword tool – jakie frazy są wyszukiwane. Chcemy znaleźć klika słów z naszą nisza.
  3. oglądamy inne strony – analiza konkurencji
  4. selekcjonuję słowa kluczowe, wybrać pare słów i wypisać sobie.Także cechy tego produktu.
  5. szukam odpowiedników w innych językach też łacina. Szukam też synonimów.
  6. zaczynam twórcza analizę i poszukiwanie – sprawdzam czy nie są wolne

Technika

  • lączenie słów senior+telefon
  • skracanie połączonych wyrazów seniorfon.pl, seniofon.pl, sefon.pl, sefo.pl
  • technika wymiany jednej litery – mega mocna – prosty.pl – presty.pl – ze zwykłego słowa robi się unikalne. Np. vimeo – zrobione z wideo. Unikalna nazwa i dobra marka.
  • technika dodania jednej litery – mega mocna! – seniore.pl
  • usunięcie jednej litery – mega mocna – senio.pl
  • technika twórczych kreacji – dziwne połączenia, grypsy, śmieszne zwroty, zdrobnienia

Odpowiedzi na pytania

  • czy domeny z net są dobre na markę – nie, tylko .pl, lub .com jeśli na zagranicę. Inne rozszerzenia na zaplecze pozycjonerskie. Nie dla głównej marki.
  • senio.pl nie pomaga pozycjonować się na słowo senio. Najważniejsza jest unikalność i marka.
  • słowa kluczowe w domenie pomagają pozycjonersko, nie jest to niezbędne. Ważniejsze jest budowanie marki
  • przy domenach regionalnych lepiej zająć waw.pl i warszawa.pl
  • dla kilku sklepów tworzysz różne domeny. Jeśli tworzy się inny biznes całkiem innego rodzaju musi być nowa nazwa.
  • jeśli domena imię i nazwisko jest zajęte – domena nazwisko i imię jest złym pomysłem. Większość osób zapomni i wpisze imię i nazwisko i wejdzie na serwis kogo innego. Podobnie z myślnikiem też jest zły pomysł bo ludzie zapomną i wejdą na inny serwis.
  • nie można robić tak – kopiuje artykuły na nową stronę i jakiś czas istnieją obie. Google może to uznać za zduplikowaną treść.
  • słowokluczowe.net może byc na zaplecze pozycjonerskie
  • czy dla sklepów dubli  nie muszą być na innych serwerach ale dobrze jeśli sa. Nie musi być jedna strona na jeden serwis. Ale dobrze jest mieć kilka serwerów. Linkować do głównej domeny marki.
  • netmark.pl – tanie domeny
  • mamy serwis, który działa. Wymyślamy domenę i rejestrujemy ją. Robimy przekierowanie obu domen na 1 katalog na serwerze. Nowy serwis ma 1 domenę a resztę po staremu. Przekierowanie starego serwisu na nową domenę – nie. Stare adresy przekierować na nowe. Przekierowanie 301 jeden do jednego w pliku htaccess. Informacje można znaleźć w sieci.
  • domena główna i kilka serwisów wzmacniających z unikalną treścią to jest dobre zaplecze . Nowy serwis dodaje się do tej paczki.
  • nie korzystać z szablonów darmowych, kupić premium – premium są lepiej zrobione, darmowe są często używane. Premium jest niepowtarzalny. Kupiony za granicą może być w Polsce tylko jeden.
  • wordpress jest dobrze dopracowny pod google. W joomli jest problem z przyjaznymi adresami. All in one seopack dobry pod pozycjonowanie. Sama budowa wordpressa jest przyjazna. CMS świetny w obsłudze. Wielu programistów się zna. Dużo szablonów.

 

 

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.