System zarabiania pieniędzy przez Internet punkt po punkcie

Zarabianie na wiedzy jest dobrym sposobem zarabiania przez Internet i budowania pasywnego dochodu. Szczególną zaleta tego sposobu zarabiania jest to, że można zacząć bez wielkich inwestycji. Z tego co mówią marketerzy internetowi inwestycje pieniężne i korzystanie z płatnych narzędzi znacznie przyspiesza proces. Ale de fakto można zacząć korzystając z możliwości darmowych.

Każdy ma jakąś wiedzę a jeśli nie ma to może ją zdobyć.  Sama dopiero zaczynam, gdyż jeszcze nie dawno w ogóle nie przysłoby mi do głowy, żeby czymś takim się zajmować. Obserwuję starannie kampanię reklamową Expert 2.0 i zapisuję sobie informacje, które pojawiają się w czasie tej kampanii, gdyż warto się uczyć przy każdej okazji.

Według zapowiedzi Expert 2.0 ma pojawić się na rynku 25 maja. W tym samym czasie Piotr Majewski kurs Władca marzeń, który ma być połączeniem obu kursów i kosztować tyle samo co Expert 2.0.

Poniżej zapis wartościowych wskazówek jak wdrożyć zarabianie na wiedzy:

Produkty cyfrowe

Wzystko co można wysłać klientowi emailem – ebooki, kusy wideo, kusy internetowe, abonament, szablony graficzne. Wszystko co rozwiąże jakiś problem klienta.

Cechy produktów

  1. niskie koszty produkcji – można zainwestować w intra, grafikę, natomiast kurs można napisać za darmo korzystając z darmowych edytorów tekstu
  2. miejsce tworzenia – można go stworzyć wszędzie gdzie jesteś ze swoim laptopem i gdzie masz dostęp do Internetu
  3. skala masowa – mając autoresponder jednym kliknięciem wysyłasz ofertę dla ogromnej ilości ludzi. Jeśli masz wiele list mailingowych, docierasz do ogromnej ilości ludzi
  4. krótki czas tworzenia – w ciągu 2 dni można stworzyć wartościowy produkt w formie ebooka
  5. konkurencja – są wolne nisze. Nisza to jest mały rynek, czyli część rynku. Nisze zawierają też podnisze, czyli jeszcze mniejsze rynki.
  6. te samą wiedzę można sprzedać kilka razy – najpierw piszesz artykuł, potem na podstawie tego robisz ebooka, potem tworzysz kurs wideo, możesz zaoferować konsultacje. Jeśli organizujesz szkolenie stacjonarne, możesz potem sprzedawać nagrania z tego szkolenia.

Gdzie można sprzedawać

  • interkursy
  • ekademia
  • allegro
  • złote myśli

Zarabianie na produktach internetowych

Paweł Danielewski w pierwszej części kamapni reklamowej Experta 2.0 w maju 2011 wyjaśnił jak wyglądała pierwsza kampania dla Experta 2.0, która miała miejsce w grudniu 2011.

  1. dokładne planowanie całości
  2. strona małej kumulacji – kilka produktów. Trzeba zrobić stronę, na której będzie reklamowana cała akcja. Stronę można zrobić w joomli, wordpresie lub innym systemie.
  3. wideo z zaproszeniem – ważne jest aby pokazać twarz na wideo, omówić co będzie oferowane
  4. wysłanie mailingu

Akcja promocyjna trwała 7 dni i obejmowała 7 promocji. Co 24 godziny następowała zmiana produktu i każdego dnia było oferowane coś innego. Produkt jest oferowany jednorazowo i klienci mają świadomość że mogą coś kupić tylko teraz. Jednocześnie był konkurs – osoba, która najwięcej wyda dostawała nagrody. Każdego dnia wysyłane były 2 mailingi.

Jak się zmotywować i zorganizować

Jeśli uwierzysz, że jesteś w stanie osiągnąć cel, to osiągniesz go, bez względu na to jaka jest twoja sytuacja. Nawet jeśli nie masz pieniędzy, jeśli jesteś nastawiony na cel, to będziesz znajdował rozwiązania. Elementy przeszkadzające będą się zmniejszać i będziesz się zbliżać do swego celu. Ważne jest aby być jak najbardziej zmotywowanym.

Ważne jest aby myśleć w kategorii celu a nie marzenia. Marzenie jest to coś odległego, natomiast cel jest wyraźny i osiągalny. Dlatego warto myśleć w kategorii celu i czasu na jego osiągnięcie.

  1. musisz uwierzyć w siebie, podwyższyć swoją samoocenę – wymień w punktach wszystkie swoje osiągnięcia, wartościowe w twoich oczach i oczach innych ludzi.
  2. określ swój cel końcowy, po co robisz ten poradnik. Bardzo motywująco działa film The Secret. Jest on tak zrobiony, że wzmaga naszą motywacje. W filmie i książce The Secret mówi się o wyobrażaniu sobie celu mentalnie. Nie ma mowy o  działaniu. Jednak trzeba działać. Samo wyobrażanie sobie to za mało. Do tego ważna jest wizualizacja.
  3. plan działania – jeśli masz plan działania zaczynają się otwierać drzwi, przychodzą do głowy pomysły, widzisz nowe możliwości. Ważne jest aby wyznaczyć sobie co chcesz i w jakim czasie go osiągniesz np. potrzebujesz jakąś kwotę na coś i w jakim czasie chcesz to osiągnąć.  Obmyślasz co zrobisz krok po kroku: portal internetowy, trzeba zdobyć użytkowników, potem trzeba zdobyć klientów, potem partnerów. Patrząc na swój plan zaczynasz widzieć nowe rozwiązania i w najmniej oczekiwanych momentach zaczną do ciebie przychodzić pomysły. Zawsze zakładaj więcej. Nie przesadzaj ale powiększ swój cel o 20%. Nigdy nie uda ci się zrealizować wszystko zgodnie z planem. Załóż zawsze jakieś przeszkody. Jeśli nie zrealizujesz planu w tym roku to zrealizujesz go w przyszłym.
  4. Narzędzia organizacji czasu
    1. kalendarz google – można ustawić plan działania
    2. mindomo – narzędzie online do tworzenia map myśli
    3. wykres Ganta – tomsplanner.com
  5. kontrola realizacji –
    1. publicznie powiedz o swoich planach – bardzo motywuje, gdyż znajomi będą się pytali czy robisz to co ogłosiłeś. Dobrze jest ogłosić się na forum (np. forum dla autorów na Interkursach), jeśli jesteśmy tam znani. Jeśli masz rodzinę która cię wspiera to powiedz to rodzinie.
    2. grupa wsparcia –  ludzie, którzy się tym samym interesują, np. forum
    3. zaproś na darmowy webinar – masz świadomość, że wiele osób czeka na to co im zademonstrujesz. Na godzinnym webinarze
  6. dynamiczna muzyka – działa motywująco i pobudzająco. Otworz YouTube i znajdź muzykę dla siebie.
  7. TimeCamp.com – program, który analizuje dzienne działanie na komputerze. Liczy on czas nieproduktywny. Można się zorientować ile czasu marnujesz.  Człowiek tak działa, że jak ma 3 dni na coś to zrobi w ciągu 3 dni, a jak ma tydzień to zrobi w tydzień.
  8. porównuj się z innymi – znaleźć kogoś kto osiągnął to co my chcemy, wywołaj w sobie pozytywną zazdrość, która motywuje cię do działania
  9. cele duże – skoro nie można kupić czasu, nie marnuj go na cele małe. Lepiej założyć sobie cel duży i polec w połowie, niż ustawić sobie cel mały. Ustawiając większy cel, jeśli ci się nie uda, to i tak osiągniesz więcej. Stwórz plan działania, który będzie się składał z wielu kroków. I krok po kroku do niego dojdziesz. Wyznaczaj wielkie cele nawet jeśli stajesz się wizjonerem.
  10. notuj pomysły – będą ci przychodzić do głowy pomysły i zapisuj je od razu. Nie zapamiętasz! Koniecznie zapisuj.

Formuła sukcesu

cel + plan działania + aktywność = sukces

Mając plan działania, w chwilach zwątpienia można zajrzeć do notesu i po prostu robić to co jest do zrobienia a nie myśleć że coś nie idzie. Robisz po kolei co jest do zrobienia.

Temat kursu-poradnika – Skąd wziąć dobry temat dla swojego poradnika.

  1. Twoja wiedza, pasja, hobby – poradniki napisane przez pasjonata czyta się z przyjemnością. Poza tym tworzenie produktu będzie dla ciebie przyjemnością. Można też znaleźć kogoś kto ma wiedzę. Ta osoba dostarcza produkt a ty staniesz się menadżerem. Specjalistów można znaleźć na forach.
  2. ClickBank.com – jeśli tam coś jest popularne to u nas też wkrótce będzie. Nie tylko inspiruj się tematyką i wyszukuj tematy ale także popatrz jak oni to robią
  3. AdWords Keyword Tool – też koło informacji. Webceo.com analizuje też słowa kluczowe.
  4. Allegro – najlepiej szukaj w zakończonych czyli we wszystkich aukcjach.
  5. Tygodniki, miesięczniki, czasopisma – redaktor naczelny ma za zadanie szukanie ciekawych tematów, które ludzie chcą czytać.

Sprawdzane popytu

  1. google keyword tool, webceo.com
  2. allegro i archiwa allegro
  3. opinie w sklepach – allegro, zlote mysli, helion, merlin – żeby wystawić opinię trzeba kupić produkt. Najwyżej 10-15% kupujących wystawia opinię bo ludzie nie mają czasu. Można sobie wyliczyć ile ludzi kupiło po opiniach.
  4. fora internetowe – ilość postów na forum świadczy o tym, że temat jest popularny
  5. bestsellery – sprawdzamy co się najlepiej sprzedaje
  6. zrobieto.pl
  7. sprawdź czy dla tego produktu jest upsel/downsell/cross sell. Czy jest dobra konkurencja, z którą możesz współpracować? Zła konkurencja to są wielkie firmy, które nie będą chciały z tobą rozmawiać i współpracować. Czy jest dużo darmowych poradników na ten temat? Nawet jeśli są to zobaczyć jak wyglądają i zrobić lepszy produkt dodając informacje, których tam nie ma.

Gromadzenia wiedzy

  1. kupić inne i zrobić mix – można konkurować jakością, unikalnością. Gdy na jakiś temat są książki, można zrobić wideo. Jeśli kurs jest za duży istnieje prawdopodobieństwo że ludzie go nie obejrzą. Lepiej skupić się na jakości a nie wielkości. Konkuruj supportem – pomocą posprzedażową.
  2. ehow.com – serwis z instrukcjami jak coś zrobić. Można tłumaczyć artykuły. Można tworzyć wiele mini kursów.
  3. payloadz i tradebit (MRR i PLR) – za niewielką opłatą można kupić poradniki, ebooki. Z kilku zmiksować jeden. MRR i PLR oznacza, że można je wykorzystć.
  4. darmowe kursy, darmowe ebooki, artykuły na blogach, youtube, spryciarze.pl

Ważne

  1. CLV – jak zdobyć stałego klienta? Klienci przywiązują się do ciebie. Wysoka jakość, dobry serwis zapewni stałych klientów. Obejrzyj filmiki Evena Pagana.
  2. Im więcej dajesz tym bardziej klienci są zadowoleni. Dawać coś za darmo od czasu do czasu.
  3. stosuj proste zasady – napisz dokładnie jakie zasady stosujesz.

Kanały sprzedażowe

  1. Allegro – ludzie wchodzą tam z zamiarem sprzedaży
  2. Wydawnictwa – Złote Myśli, Helion, Netina – niestety czasem w czasie akcji promocyjnych ebooki są oddawane niemal za darmo. Dlatego lepiej stworzyć więcej ebooków.
  3. Novem, ProPartner.pl – sieci partnerskie
  4. własny sklep – można go założyć na WordPressie. Jako wpis lub stronę można ustawić ofertę. Możesz tworzyć wpisy na hasło i wysyłać hasło klientowi. Inny sklep to OsCommerce.
  5. Ceneo.pl, radar.pl – płaci się za ilość wyświetleń i jest to ryzykowne, bo nie wszyscy którzy wejdą kupią
  6. Interkursy, Ekademia, Mentor – platformy elearningowe
  7. groupon i gruper – też ryzykowne gdyż na tych serwisach się nie zarabia. Serwisy te tworzą okazje dla klienta i bardzo zmniejszają ceny. Jest to serwis głównie reklamowy i nie zainteresują się pojedynczym produktem.
  8. najlepsza metoda – lista adresowa

Jak zdobyć adres klienta

  1. Formularz do zapisu
    1. Landing page – wideo
    2. Landing page – tekst
    3. Squeeze box
  2. Aby internauta zapisał się trzeba mu coś dać: fragment ebooka, mini kurs, program – wartość za darmo

Sposoby budowania listy adresowej

  1. mailing za pieniądze (kupowanie mailingu)  – warto kupić mailing do listy adresowej potencjalnie zainteresowanej. Poszukać właścicieli dużych list mailingowych i zaproponować coś w zamian za wysłanie mailingu.
  2. kupowanie reklamy
  3. dogadać się z kimś kto ma mailing – trzeba się umówić, zaoferować coś np. dać właścicielowi listy mailingowej coś za darmo
  4. allelista – Allegro + wielokrotny autoresponder – można oferować kurs za 1zł i jak ktoś kupi wysyłać ludziom link do landing page
  5. webinar – osoby, które nie mogą ogladać lub chcą zobaczyć drugi raz będą chciały obejrzeć nagranie. Robisz nagranie i podajesz landing page gdzie ludzie musza się zapisać na listę mailingową aby obejrzeć nagranie.  Webinar można przeprowadzić przez:  clickmeeting, gotomeeting
  6. wywiad na blogu z kimś znanym – Wywiad musi  zawierać ciekawe treści, rozwiązywać problemy klientów.  Przeprowadzasz wywiad i proponujesz tej osobie aby wysłała mailing zapraszający na twój blog. Pod wywiadem jest prośba o zapisanie sie na liście. Koniecznie uprzedź swojego rozmówcę, że zamierzasz zbierać listę mailingową. W przeciwnym razie może to być źle odebrane.
  7. wzajemne promowanie – zaproponować dobre warunki, jakąś pomoc, coś za darmo, prowizję od przyszłychzysków, komuś za wysłanie mailinu. Można zaproponować, że pomożesz komuś w przyszłości, za pomoc dziś. Działa to w przypadku ludzi na tym samym poziomie. Wielki guru raczej się na to nie zgodzi.
  8. grupper.pl
  9. facebook – na swoim fan page tworzysz formularz. Po wejściu na Fan page pojawia sie formularz do zapisu na listę. Jest to jednak spawa dość trudna i pracochłonna.

Najważniejszą rzeczą jest relacja z listą adresową – kontakt z listą. Chodzi o to żeby być nie sprzedawcą lecz pomocnikiem, zaprzyjaźnić się z osobami z listy.

Kompleks małej listy – wyobraź sobie, że te osoby siedzą w sali a ty przemawiasz ze sceny. Każdy adres emailowy to jest żywy człowiek. Nie ważne ile jest tych osób, ważne aby tworzyć z nimi relację.

Jak sprzedawać  przy pomocy listy

Kiedy już twoja lista dostanie kurs darmowy, wysyłasz mailing i powiadamiasz ich, że będzie sprzedaż twojego produktu. Potem wysyłasz drugi list, że za chwilę sprzedaż rusza.

Reagująca lista + wartościowy darmowy produkt na początek + mailing zapalający = masowa sprzedaż.

PD pociesza, że nawet jeśli 80% rzeczy zrobisz niepoprawnie to i tak ci się uda.

 

wpis zawiera notatki z filmów – product launch Expert 2.0

 

One Comment

  1. Banners Broker

    Uszanowanie. bardzo dobry tekst na rzecz poczatkujacych takich jak moja postac, nieslychanie mi ulzyl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *