Śniadania

Już w neolicie ludzie jedli na śniadanie zboża – pszenicę, jęczmień lub kukurydzę. Jadano też potrawy podobne do owsianki oraz chleb, który wtedy przypominał cienkie placki.
Od końca XVI wieku upowszechniło się typowe śniadanie kontynentalne. W biednych domach nadal jadana owsiankę z piwem i chleb. W zamożnych domach pojawiła się kawa i herbata. Od XVIII wieku jadano chleb z masłem i wędliną, popijając kawą i herbatą.

Śniadanie jest ważnym posiłkiem. Ponoć nawet najważniejszym. Uzupełnia glukozę po całonocnym poście. Gdy brakuje składników odżywczych organizm bierze je z wątroby, mięśni, a dopiero na koniec z tkanki tłuszczowej. Jednak bez węglowodanów tłuszcze spalają się nie całkowicie co może spowodować brak energii.

Dzieci, które jedzą prawidłowe śniadanie lepiej się uczą i zachowują.

Nieprawdą jest jakoby omijanie śniadanie pomagało w odchudzaniu.
Organizm wymaga kilkukrotnego uzupełnienia energii. Pomijając śniadanie organizm wchodzi w tryb głodowy, czyli spowalnia przemianę materii. Długie głodowanie dodatkowo zwiększa odpowiedź organizmu na insulinę, czyli tendencję do odkładania tkanki tłuszczowej.
Jedzenie śniadanie pomaga schudnąć oraz utrzymać masę ciała.

Idealne śniadanie składa się z jaj, owocu i musli z jogurtem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *