Sekrety marketingu relacyjnego

Marketing relacyjny jest metodą jak promować się w Internecie. Niedawno odbył się świetny webinar na ten temat.

Zasady jak się promować w Internecie:

  • bądź fajny, przyjazny w odbiorze, żeby ludzie czuli, że z tobą się mile spędza czas. Bądź lubiany przez klientów. Kiedy zbudujesz silne relacje, klienci będą czekać na kontakt z tobą.
  • doradzaj w jaki sposób wykorzystać to co sprzedajesz. Kiedy klient może uzyskać pomoc nawet zanim jeszcze coś kupił, wtedy chętniej kupi. Warto dawać darmowe poradniki: video, audio, tekstowe poradniki
  • bądź osobisty – klient siedzi sam przed komputerem, mów do niego wprost tak jakbyś z nim rozmawiał
  • dodaj poradnik w pdf, płytę instruktażową, produkt staje się bardziej osobisty, bo inni sprzedawcy mają inne poradniki. Chodzi o to aby się wyróżnić.
  • jeśli to co oferujesz za darmo jest dobrej jakości to klienci będą wierzyć, że płatny produkt też będzie dobrej jakości
  • bądź bezpośredni – komunikuj się z jedną osobą. Wyobraź sobie jedną konkretną osobę. Np. jeśli sprzedajesz suplementy diety nie reklamuj się, że to pomaga na wszystko. Lepiej zrobić więcej przekazów ale skierowanych na konkretne problemy zdrowotne.

Zalety marketingu relacyjnego

  • Bliskie relacje z klientami dają większą konwersję. Czyli ludzie więcej kupują.
  • możliwość zarabiania na małym rynku
  • skrócenie procesu sprzedaży
  • wyższe marże
  • szerokie partnerstwa – masz bliskie relacje dlatego łatwiej znaleźć partnerów
  • brak konkurencji – jeśli twoje metody są inne niż innych, okazuje się że nie masz konkurencji

Jak to uzyskać
Etap 1 – własne narzędzia marketingu relacyjnego – blog ekspercki, profil i strony na FB, autoresponder, artykuły i treści, audio, wideo, system statystyk. Można zdjąć z bloga i umieścić na Artelis. Dlatego ważne abyś miał dużo takich treści.
Statystyki potrzebne są do tego aby zliczyć twoje działania i zapisywać efekty. Nigdy nie wiadomo co przyniesie efekt. Musisz wszystko przetestować.

Etap 2 – cudze narzędzia: wyszukiwarki, serwisy sprzedażowe, porównywarki cen, fora, blogi, portale obywatelskie, portale komercyjne

Etap 3 – realizuj fajnie, pomagając, osobiście, atrakcyjnie cenowo, innowacyjnie, bezpośrednio, elastycznie, widocznie

Mirek Szmajda zapowiada nowy warsztat, na którym nauczy jak stosować marketing relacyjny.
wykład: M. Szmajda we wtorek 29.03

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *