Samodyscyplina – podsumowanie wykład A.M.Dębniak

Jest to końcowy wykład z cyklu 13 części – podsumowanie.

Jest 6 etapów doskonalenia siebie wiodących do sukcesu:

  • przygotowanie – za każdym razem gdy będziesz coś zaczynać ważne są narzędzia: wizualizacja, afirmacje, system nagród, techniki relaksacyjne.
    Jednak różne narzędzia sprawdzają się najlepiej na różnych etapach.
  • decyzja – wybieramy cel, targujemy się z Mr. Hydem, podpisujemy kontrakty, zastanawiamy się czy opłaca nam się podjąć działania. Piszemy afirmacje, podpisujemy kontrakty i wypisujmy wszystkie zastrzeżenia Mr.Hyda.
    Mr.Hyde na tacy podaje co on myśli na temat naszych planów. Trzeba te zastrzeżenia zapisać i wyjaśnić.
    Na tym etapie tworzy się motywacja. Tutaj przygotowujemy się do bitwy. Tu pakujemy plecak przed wyprawą.
    Jeśli coś się nie uda na kolejnych etapach trzeba będzie wrócić do tego etapu. Ale to dobrze.
    Mr.Hyde jest jak dziecko i boi się. Musimy go zapewnić, że nic mu się nie stanie.
    Na początku przedzieramy się z trudem, potem ścieżka się przetrze i będzie łatwiejsza.

    Tak jest w życiu, że gdy zyskujemy jedną rzecz tracimy inną.
    W życiu jest coś za coś. Musisz robić tylko takie rzeczy, które prowadzą do celu, a zrezygnować z rzeczy, które nie przybliżają cię do celu. Warto zrezygnować z pożeraczy czasu. Coś za coś. Ważne jest aby zaakceptować tę stratę.
    Jeśli nie zaakceptujesz tego, że musisz ponieść koszty i straty, nic ci z tego nie wyjdzie.
    Jeśli chcesz schudnąć musisz zrezygnować z tuczących potraw. Inaczej się nie da.
    Ważne aby pozbyć się blokad emocjonalnych, które nas spowalniają.

    Spisz swoje cele na kartce i zostaw po obu stronach puste miejsce
    po lewej – wpisz korzyści
    po prawej – wpisz zastrzeżenia
    ważne jest aby zneutralizować te zastrzeżenia
    Gdy skończysz listę celów i zneutralizować zastrzeżenia możesz przejść do działania.

    Sukces przychodzi z przygotowaniem. Przygotowanie jest podstawą.

  • działanie – warto znaleźć dobre metody zarządzania czasem. Metody są bardzo różne. Ważne jest aby mieć listę co zrobię danego dnia. Przydatny może być terminarz z kartkami na cały dzień.
    Lista nie może być zbyt duża, gdyż możemy przestraszyć Mr. Hyda.
    Rzeczy najtrudniejsze zrób w pierwszej kolejności.
    Zrobienie rzeczy nieprzyjemnej, takiej którą od dawna odkładasz, spowoduje że poczujesz się znacznie lepiej.
    Wisząca, nie załatwiona sprawa bardzo nas męczy.

    • wybierz 1 cel którym będziesz się zajmować w jakimś okresie czasu – podziel go na etapy. Najlepiej wybrać raczej łatwy i pomału zrobić jeden cel. Dopiero później przejdź do następnego zadania.
      Jeśli pracujesz z kilkoma celami – ważne żeby te cele nie były ze sobą sprzeczne.
    • wybierz datę – warto oszacować ile czasu zajmie dana sprawa. Mniej więcej oszacuj czy cały dzień na to wystarczy.
      Ważne żeby odhaczyć jeśli coś jest zrobione. Po to aby podświadomość widziała postępy, widziała ile już jest zrobione. Pod koniec dnia zrób podsumowanie. Uświadom sobie jak bardzo odhaczona czynność przybliżyła cię do celu.
      Pochwal się. Powiedz sobie: dobra robota, super. Daj sobie nagrodę.

      Niewykonane zadania – zastanów się co się stało. Co ci uniemożliwiło wykonanie tego? Możesz poczuć, że to porażka, klęska. Zadaj pytanie dlaczego ci się to nie udało? Nie postrzegaj tego jako klęskę. Lecz patrz na to jak naukowiec i dowiedz się co się stało.
      Tę sprawę oznacz na jutro jako najważniejsza.
      Użyj wizualizacji, afirmacji, nagród, technik relaksacyjnych.

    • odpowiedz sobie – czy wiesz jak działa Mr.Hyde, czy znasz jego sztuczki? Czy wiesz jak stosować narzędzia? Czy wiesz jak negocjować z Mr. Hydem? Czy jesteś otwarty na zmianę swojego wewnętrznego systemu wierzeń?
    • przed każdą czynnością zrelaksuj się, używaj kotwic, i innych metod
  • konsekwencja
    Potrzeba dużo wysiłku aby utrzymać swoje cele.
    Ważne jest aby wcześniej mieć już strategię jak utrzymać zdobyty sukces.

    Jeśli osiągnąłeś swój cel przez przypadek, miałeś szczęście, to jeśli nie masz w swoim charakterze dobrych nawyków (nauczonych we wcześniejszych etapach), to bardzo szybko utracisz to co zdobyłeś.

    Twierdzisz czasem, że ci ciężko w życiu, ale zdaj sobie sprawę, że w drodze nabywasz umiejętności, które pozwalają nie tylko dojść do celu lecz utrzymać swoją pozycje.
    Mając te podstawy osiągniesz cel jeszcze raz i kolejne podobne cele.

    Największą wartością inwestowania w rozwój wewnętrzny jest wiedza i umiejętność poradzenia sobie w nawet najcięższych próbach. Połączenie wszystkich narzędzi samodyscypliny utworzy efekt synergii, dzięki czemu działanie stanie się coraz łatwiejsze.
    Spoiwem napędzającym tornado jest system wewnętrznych przekonań, myśli, uczuć.
    Pozytywne myślenie, miłość, wybaczanie – przyspiesza cie
    Złość, negatywne myślenie – spowalnia cię

    Jeśli coś pójdzie nie tak, wrócić do niższego etapu, lecz dopiero po analizie, dlaczego tak się stało.

    Jeśli spotykasz człowieka lub sytuację, które sprawiają problemy – zadaj sobie pytanie: Czego ten człowiek lub sytuacja ma mnie nauczyć? Złapiesz dystans do sprawy i przejmiesz kontrolę nad sytuacją. Nie dasz się wodzić za nos swoim emocjom.
    Dystans i kalkulacja bez emocji da ci dużego powera do działania.
    Przez życie niesiesz swój krzyż – każdy przyszedł na świat z siła, to co nas spotyka jest szyte na naszą miarę. Dlatego sobie radzimy. Miej wiarę że się uda, nie poddawaj się i działaj.

  • zakończenie

Obejrzyj te świetne wykłady w całości:

Samodyscyplina w 10 dni cz.4 – Lęk przed sukcesem
Samodyscyplina 5/13 Lęk przed odrzuceniem i asertywność
Samodyscyplina w 10 dni 6/13 Lęk przed przeciętnością, chorobliwy perfekcjonizm

Samodyscyplina w 10 dni 7/13 Lęk przed ryzykiem

Samodyscyplina w 10 dni 8/13 strategia Wszystko albo nic oraz Wizualizacja

Samodyscyplina w 10 dni 9/13 Strategia Muszę i System nagród

Samodyscyplina w 10 dni 10/13 Witamyśl oraz strategia Jak zrobić, żeby się nie narobić

Samodyscyplina w 10 dni 11/13 Zarządzanie zmianą oraz techniki relaksacyjne

Samodyscyplina w 10 dni 12/13 Strategia stanie się coś strasznego i Arkusz celów

Samodyscyplina w 10 dni 13/13 Wielka Synergia

Samodyscyplina w 10 dni – MASTER al in one

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *