Sałatka Caprese

sałatka caprese

Sałatka Caprese wywodzi się z kuchni włoskiej. Przygotować ją można w 15 minut.

Ponadto pare plastrów mozarelli z pomidorem nie tuczy i może stanowić świetne śniadanie lub kolację.  Nie ma się co czarować.  W pewnym wieku trzeba jeść mniej. Osobiście nie wierzę w żadne diety. Trzeba po prostu ograniczyć jedzenie bo nasz organizmu już nie jest w stanie tak szybko metabolizować. Najprostszy sposób to jeść mniej za to potrawy bardziej wykwintne, np. sałatka caprese zamiast kilku bułek z masłem, szynką i majonezem.

Delektuj się smakiem – zjesz mniej.

Klasyczny przepis na sałatkę caprese:

składniki:

100-150 g sera mozarella
2 dojrzałe pomidory
kilka listków bazylii
oliwa z oliwek
ocet winny
sól
świeżo zmielony pieprz

Ser mozarella i pomidory pokrój w cienkie plasterki. Ułóż na półmisku na przemian. Zrób sos z octu, oliwy i soli i skrop sałatkę. Udekoruj listkami bazylii i posyp świeżo zmielonym pieprzem.

Zjedz bez pieczywa. Zapomnij jak babcia cię upominała w dzieciństwie że wszystko masz jeść z chlebem.

Moje wariacje na temat sałatki caprese:

  1. ja stosuję ocet balsamiczny – najpierw daję trochę oliwy z oliwek a potem sporo octu balsamicznego
  2. zamiast kilku listków bazylii dla dekoracji ja daję roszponkę, rukolę i to sporą garść – zielenina jest zdrowa
  3. zamiast mozarelli rewelacyjne jest tofu
  4. posypuję wszystko na wierzchu nasionami sezamu
  5. dodaję też przyprawy – sproszkowany czosnek i przyprawę bułgarską (czubrica)

najlepszy do polania sałatki jest ocet balsamiczny, ale niestety ocet jaki by nie był jest nie zdrowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *