Pozycjonowanie

Webinar dotyczący pozycjonowania

Pozycjonowanie siebie

PK zaleca aby zadbać o pozycjonowanie swojej osoby, swojego nazwiska i swojej firmy. Sprawdź jakie strony wyświetlają się na pierwszej stronie googla po wpisaniu swojego nazwiska. Jeśli jest tam coś negatywnego to zabiegami pozycjonerskimi musisz sprawić aby wyżej weszly pozytywne strony.

 

Filary ebiznesu

  1. pozycja w google
  2. pozycja eksperta, marka
  3. baza klientów
  4. bazy potencjalnych klientow (email marketing)
  5. facebook i media społecznościowe
  6. google adwordrs, ad tailly i inne platne żródła
  7. własny program partnerski

Jeśli z jakichś powodów twoja pozycja w google spadnie to pozostaną pozostałe filary ebiznesu.

Ważne aby dbać o użytkownika tak aby nie musiał się zastanawiać o czym jest dany tekst.

  1. seo – pozycjonowanie
  2. sem – search engine marketing – linki naturalne i adwords czyli linki sponsorowane
  3. serp – search engine results page
  4. indeksowanie – zapisywanie treści do indeksów googla, pajączki skaczą po stronach i zbierają treści do indeksu
  5. page rank – jak strona jest wartościowa pod względem ile linków do niej prowadzi.
  6. anchor text – treści linka
  7. mapa serwisu – site map – dla użytkownika i dla google xml
  8. content – treśc na stronie
  9. backlink – linki prowadzące do serwisu
  10. spam – spamowanie wyników wyszukiwania, np. zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych
  11. fresh site bonus
  12. data center – mogą dawać różne wyniki wyszukiwani
  13. google dance

Cele strony

  1. użytkownik – intuicyjna w obsłudze, dobra treśc
  2. zarabianie – strona ma spełniać twoje cele
  3. google

Jak google ustala ranking

  1. spróbuj myśleć jak google – co by google zrobiło patrząc na to, czy to pomaga użytkownikowi czy spamuje
  2. jak G ustala ranking – bada dopasowanie do zapytania treści twojej strony i ile linków na tą stronę wskazuje
    1. wartość strony linkującej
    2. ilość linków wychodzacych
    3. powiązanie tematyczne
    4. anchor tekst
  3. tekst na stronie
  4. tytuł nagłówki, linki wewnętrzene i zewn.
  5. wiek i historia domeny
  6. inne czynniki – ok. 200

G sumuje rózne czynniki.

  • opymalizacja – treści dla użytkownika
  • linki do strony – ludzie na nią głosują

Skoro nie ma linków to trzeba je zdobywać.

Optymalizacja

  • techniczna – mapa xml, odchudzenie kodu, nie używanie flasha, przyjazne adresy url
  • treści – treści, linki, obrazki

Optymalizacja krok po kroku

  1. optymalizacja tytułów
  • każdy tytuł inny
  • na początku tytułu słowa kluczowe
  • 5-10 słów – 55-65 znaków ze spacjami
  • wielka 3 – pierwsze 3 słowa, które w rożnych kombinacjach tworzą frazę kluczową – sklep buty męskie

treść na stronach

  • unikalna treść
  • 250 – 800 słów (1300 – 4000 znaków bez sapcji), jeśli wpis jest dlugi to podziel go na podstrony
  • gęśtość słów kluczowych- powinna nie mieć znaczenia – na razie warto powrótrzyć, użyj liczby poj i mnogiej, synonimów
  • 1 podstrona = jedno słowo kluczowe 

nagłówki

  •  słowa kluczowe w nagłówkach

Wyróżnenia

  • pogrubienia, nachylenia
  • nie przesadzaj
  • stosuj znacznik <strong>
  • stosuj listy wypunktowane

Opisy alterantywne do zdjęć

  • słowa kluczowe
  • długość 3-7 słów
  • nie spamuj – alt ma mówić to co jest na grafice

polinkuj wewnętrznie serwis

  • podstrony linkują wewnętrznie

umieść linki zewnętrzne-wychodzące

  • do wartościowej strony
  • nie przesadzaj z nimi, ale warto na każdej podstronie daj 1 link zewnętrzny

mapa serwisu

  • dla użytkowników
  • xml dla googla

przyjazne adresy url

  • zadbaj o przyjazne adresy

Przegląd metod

  1. linikowanie własnych serwisów – jeśli są powiązane tematycznie do 1-1, a jeśli nie to nie 1 do 1 lecz  a do b, b do c, c do d, d do a
  2. wymiana linkami – umiawiam się z kimś o wymianę linkami
  3. katalogownie – mniej warte linki lecz duża ilość, na zasadzie ziarko do ziarka i duża dywersyfikacja. Publiker
  4. presel pages
  5. linki na blogach – lista blogów z twojej tematyki i tu dodawać komentarze. Wyszukaj stare wpisy na blogach, które mają wykosi PageRank i komentujesz.
  6. linki na forach – forum ebiznesy.pl – fora dobre, udzialeć się, wyszukać starsze wątki i dawć nowe posty – rewelacyjna moc. Mocniej działa link otoczony treścią.
  7. artykuły do przedruku
  8. systemy wymiany linków – PK je odradza, gdyż w oczach goolge jest to spam
  9. kupowanie linków – bądz ostrożny bo te linki nie są permanentne
  10. pozostałe techniki – informacje prasowe, link za bonus, proszenie o linki, dbanie o treść, dawanie czegoś za darmo

PK radzi stosować wszystkie te techniki.

Budowanie wlasnego zaplecza

  • blog
  • własny katalog
  • własny precel
  • seo-blog – spreparowany pod pozycjonowanie
  • mini strony – coraz bardziej tracą rację bytu
  • własne forum
  • sklepy wspomagające – unkalne opisy, ten sam asortyment, osobne domeny

Rodzaje polinkowania

  • układ gdzie nie ma żadnych poziomów
  • serwis główny – do niego linkują duże i małe serwisy, które też linkują do siebie
  • Wszystkie te serwisy są wartościowe i jednakowo ważne. Linki mogą być w 2 strony.
  • wszystkie serwisy w zapleczu wartościowe

Sesja pytań:

komentarze na blogach – szukać blogów, zrobić listę, dopisać komentarz, wartościowy taki a taki, linki takie a takie, mając taką listę robię wpisy. Warto sie skupia na blogach follow. A w drugiej pisać na serwisach z no follow. Ale pomogą budować marke i zdobywać wejścia.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *