Placki

Zwyczajne placki robi się trywialnie prosto – wystarczy zmieszać mąkę, maślankę i dodać do tego posiekane jabłka. Pomieszać, osmażyć i gotowe.

Do niedawna miałam kuchenkę indukcyjną, która wyłączała się gdy temperatura patelni wzrastała, wiec smażenie placków było prawie awykonalne. Kupiłam nową kuchenkę i mogę sobie smażyć co chce. Smażenie jako takie nie jest zbyt zdrowe. Objadanie się plackami jest dość tuczące. Latem, gdy jest sezon jabłek, smażyłam sporo placków z jabłkami mieszając różne mąki – przenną, orkiszowa, gryczaną, owsianą.

Niedawno odkryłam fajny program – Rewolucja na talerzu – przepisalam sobie pare przepisów

Placki z cukinii

  1. cukinia utarta ze skórką – solimy aby sól wyciągnęła wodę – odstawiamy na 10 minut – potem odsączamy wodę
  2. drobno posiekany szpinak
  3. posiekana świeża mięta
  4. posiekany ząbek czosnku
  5. dodajemy pokruszoną fetę
  6. zmielone orzechy laskowe zastąpią mąkę – dobrze działają na mózg (zastanawiam się czy nie zamienić na mąke migdałową)

Sos – pomidory, łyżeczka oliwy, pół łyżeczki octu balsamicznego, pół łyżeczki posiekanej mięty, sól, pieprz

 

Racuchy z kaszy gryczanej – według przepisu Okrasy z reklamy Lidla

  1. gotowana kasza gryczana
  2. 2 jajka
  3. kartofel utarty na grubej tarce
  4. mąka
  5. posiekany por
  6. posiekany ząbek czosnku
  7. pieprz , sól
  8. składniki mieszamy i smazymy na gorącym tluszczu
  9. smażymy a potem wkładamy do piekarnika 180 stopni na 5 minut (na papierze do pieczenia)
  10. takie racuchy można podawać z wieprzowym gulaszem

 

 

 

 

One Comment

  1. Janusz

    Te przepisy na placki są po prostu świetne, Dziękuję!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *