Najlepszym sposobem poszukiwania niszy czyli mniejszej części rynku, jest korzystanie ze słów kluczowych, które ludzie wpisują do wyszukiwarki google.
- 1 etap – Wybierz główny temat. Najlepiej wybierz go na podstawie twoich hobby, pasji, tego co cię interesuje itp.
- 2 etap – znajdz słowa kluczowe np. przy pomocy googe keyword tool
- 3 etap – przeanalizuj je szukając tematu, który jest związany z jakimś problemem, który ludzie mają. Jeśli wymyślisz jak rozwiązać ten problem, możesz znaleźć dobry pomysł na produkt.
Dobrym i darmowym narzędziem jest http://answers.yahoo.com/ czyli miejsce gdzie ludzie zadają pytania, a inni na nie odpowiadają. Jest to miejsce gdzie miliony ludzi wpisuje swoje problemy.
- wybierz kategorię , która cię interesuje
- przejrzyj wybraną kategorię pod kontem problemów, które ludzie mają. Każdy problem jest potencjalym tematem na produkt informatyczny. Skupiaj się na problemach, które wywolują najwięcej emocji. Poszukaj najczęściej występujących problemów.
- poszukaj rozwiązania tych problemów – wymyśl jak można stworzyć produkt, który będzie rozwiązywał problemy. Wypisz sobie ok. 20 tematów.
- upewnij się, że to rozwiązanie można sprzedać
Jak korzystać z yahoo answers? Jak ułatwić sobie znalezienie odpowiedniej niszy.
- wyszukiwarka – możesz wyszukać pytania według słów kluczowych. Jest to szczególnie przydatne, gdy już masz wybrany temat i chcesz znaleźć listę pytań, które zawierają ten temat
- przeczytaj pełny opis pytania i odpowiedzi – możesz lepiej zorientować sie o co chodzi i poznać emocje ludzi, którzy pytaja
- przejrzyj Najlepsze odpowiedzi – można znaleźć rozwiązania problemów,
- regularnie czytaj Yahoo answers – zrób listę problemów i dzięki temu będziesz miał wkrótce listę pomysłów na produkty
na podstawie raportu Ladan Lashkari Best-Selling Ideas Master’s Course
Oczywiście ten raport nie podaje całej wiedzy. Pod koniec każdego podrozdzialu jest link do zakupu obszernego ebooka zawierajacego całość wiedzy na ten temat, którą już trzeba kupić za pieniądze.
Jak dla mnie temat nisz to cały czas czarna magia!
Przeglądam np. yahoo answers w kategorii internet, bo akurat na tym się znam. Właściwie tylko ok. 20-30 pytań ma jakiekolwiek odpowiedzi. Reszta nie ma żadnych, czyli nikt nie odpowiedział i nikt się tym nie interesuje.
Większość pytań się nie powtarza. Ludzie pytają o jakieś szczególiki podejrzewam totalnie bez znaczenia dla reszty. Przeważają pytana o Facebook i media społecznościowe. Odnoszę wrażenie że większość pytań zadają młodzi ludzie, którzy nie mają co robić jak siedzieć na Facebooku.
Powtarzają się pytania związane z linuxem. Na tym raczej się nie znam. Tematyka za trudna. Na ten temat nie można napisać ebooka w pare tygodni i nie wystarczy poszukać zródeł w sieci i opisać coś o czym nie mam pojęcia.
Tak czy owak poszukiwanie tzw. niszy to zadanie przypominające walenie glową w mur. W gruncie rzecz ludzie, którzy zarabiają największe pieniądze w sieci maja produkty na jeden naczelny temat: jak nauczyć innych zarabiać! Temat chodliwy. Każdy chce ale 95% ludziom się to nie udaje.