Jak łatwo zarządzać plikami?


Dziś troche z innej parafii ale chcę sie z Tobą podzielić tym co mi bardzo ułatwia życie i prace. Są to dokumenty googla. Jeśli już korzystasz to nie czytaj dalej. Jeśli jeszcze nie to zapoznaj się. Ponadto zapraszam  do obejrzenia darmowego kursu na temat dokumentów googla.

Jeśli twoim problemem jest noszenie plików między komputerami lub szukanie plików na dysku, zacznij pracować w dokumentach google. Dokumenty google to jakby pakiet office online w miniaturze. Posiada podobne funkcje jak inne programy do pisania.   Nie trzeba kupować drogiego oprogramowania, instalować nic na komputerze. Ponadto masz wszystko pod ręką jakby na osobnym dysku.

Google dokumenty  oferują edytor tekstu typu Word, arkusz kalkulacyjny typu Excell, możliwość tworzenia prezentacji jak w Power Point, oraz możliwość tworzenia formularzy i rysunków. Funkcje w dokumentach google są dużo bardziej ograniczone niż w pakietach office, ale w gruncie rzeczy w programach do pisania wiekszości zaawansowanych funkcji i tak się nie wykorzystuje.

Dzięki dokumentom google można przechowywać swoje pisma w jednym miejscu. Wszystko masz pod reką i nie musisz się zastanawiać gdzie jest twój plik.

Dokumenty google pozwalają łatwo zapisać pismo jako pdf. Po prostu z menu Plik wybierasz opcję Pobierz jako i możesz wybrać format w jakim ten dokument ma być zapisany na dysku. Dokument można zapisać jako pdf, plik tekstowy, plik microsoft word, plik Open office lub stronę internetową w html.

Podobnie jak inne programy do pisania dokumenty googla zawierają edytor tekstu pozwalający wybrać rodzaj i wielkość czcionki, kolorować tekst, wstawić zdjęcie, tworzyć listy wypunktowane, tabelki, wstawić link. Edytor tekstu przypomina microsoft word dlatego osoby przyzwyczajone do tego programu do pisania bardzo łatwo się zorientują.

Swoje dokumenty możesz udostępniać znajomym online lub wysłać mailem. Masz możliwość udostępnienia swojego pisma w sieci tak aby był ogólno dostępny lub tylko dla osób, którym podasz link.

Kolejną funkcją dokumentów google jest arkusz kalkulacyjny, który działa podobnie jak excel. Dlatego osoby przyzwyczajone do excela świetnie sobie poradzą. Klikając na Utwórz nowy możesz wybrać: dokument, prezentacja, arkusz, formularz, rysunek.

Dokumenty googla mają wygodny panel administracyjny pozwalający zarządzać swoimi pismami. Na stronie głównej pojawia sie lista pism począwszy od najnowszego. Można też pogrupować pisma w katalogi czyli kolekcje.

W dokumentach googla można przechowywać plik jak na dysku.

Kurs został zrobiony jakiś czas temu i dokumenty googla rozwinęły się w miedzyczasie i niektóre opcje zostały zmienione ale i tak kurs jest pomocny.
zapraszam  do obejrzenia darmowego kursu na temat dokumentów googla
pozdrawiam,
Małgorzata Jaskłowska sekretystronwww.pl
ps. zapraszam na moją stronę z darmowymi kursami: http://darmowekursy.sekretystronwww.pl/index.htm

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *