Copywriting -jak napisać email, który sprzedaje

O czym myślisz pisząc maila do listy mailingowej. Zastanów się do kogo kierujesz swojego maila.

Pola Diltsa
Środowisko – Zachowanie – Umiejętności – Przekonania – Wartości – Tożsamość

Jaką masz zbudowaną relację z czytelnikiem?
Nie liczy się ilość maili na liście, lecz relacja z listą. Osoby te muszą być zainteresowane tematem i nas znać.
Inaczej piszemy na początku, a inaczej gdy piszemy już kolejnego maila i osoby na liście nas znają.

Nie ma jednej prawidłowej metody – do każdej listy piszemy inaczej.

Zastanów się jaki chcesz osiągnąć efekt. Czy chcesz aby osoby z listy kupiły twój produkt?

Jak się nastawić psychicznie aby dobrze napisać maila:

Znacznie lepiej pisze się bezwzrokowo.
Użyj dyktafonu – siedzisz wyluzowany, przy drinku i mówisz tekst swojej książki i oddajesz do transkrypcji. Można tak napisać maila lub ofertę sprzedażową.
Nie skupiaj się nad tekstem lecz pozwól żeby słowa same płynęły.
Emocje sprzedają, dlatego mail wywołujący emocje będzie sprzedawał.
Zanim zaczynasz pisać mail, który ma wywołać entuzjazm, najpierw sam wejdź w ten stan, nakręć się i zacznij pisać w tym stanie. Przychodzą wtedy do głowy zupełnie inne pomysły.
Pisz – zamknij oczy i pisz to co ci wpada do głowy.
Bogać się kiedy śpisz – na noc się programujesz i rano przychodzą ci do głowy pomysły, lub płyną twoje słowa

Jak pisać aby trafić do czytającego

Podświadomość czytającego zadaje pytania:
Co to oznacza?
Co mnie to obchodzi? –
I co z tego?
Jakie korzyści z tego dla mnie płyną?

– pisz krótkimi zdaniami, prostym językiem, tak jak Joe Vitale, nikt nie lubi trudnych zdań wielokrotnie złożonych,
skup się na osobie, napisz jakie ta osoba będzie miała korzyści

Co sprawi że czytelnik przeczyta twojego maila.
pole od – jest bardzo ważne aby czytający cię znał i widział że to od ciebie

Struktura wiadomości
Temat – ma wzbudzić ciekawość
Pierwszy akapit – ma przytrzymać uwagę
Treść – podpisujemy się
PS – kwintesencja tego o co chodzi autorowi

Przykładowe tematy
Skończ wreszcie z tym Spamem na Facebooku – kampania sprzedażowa SocialFan
– chodzi o to aby wywołać emocje, które kierują naszym zachowaniem.
W jaki sposób Piotrek wreszcie uwiódł te bliźniaczki
– wreszcie – informuje że ktos długo próbował i wreszcie mu się udało, człowiek ma problem, zapisuje się na listę i okazuje się, że komuś się udało
– te – element zainteresowania, nie znamy Piotra i chcemy dowiedzieć się co to za TE bliźniaczki
Dziś rano na moim koncie pojawiło się 100 000zł
🙂 – emotikony mają oddawać emocje, jest to kotwica, która odpalać stan dobrego samopoczucia

Najlepszy temat wiadomości
ciekawość – musimy wywołać stan ciekawości
historie – historie najlepiej sprzedają
pytania – koniecznie pytania otwarte (nie zamknięte, takie na które odpowiadamy tak lub nie)
prowokacja – wkurzy ludzi, parę osób się wypisze ale jest lepszy efekt działań

Przytrzymaj uwagę czytelnika

„Witaj!
Technika, która już za chwilę ci zdradzą jest tak cenna, że musisz mi w zamian coś obiecać! Przeczytaj tego maila uważnie od początku do końca, bo tylko wtedy w pełni nauczysz się z niej korzystać!”
„Siemasz!
Wszystko zaczęło się 2 lata temu, gdy poznałem Jolkę – kobietę, która wybitnie może pochwalić się tym, że ma czym oddychać. ”

Masz już uwagę czytelników, przejdź do konkretów

napisz tekst a potem wyszlifuj go pod twojego czytelnika,
daj link do strony
Pozdrawiam serdecznie,
twoje imie
PS. Czy wiesz że do wygrania jest najnowszy IPAD
szczegóły na stronie takiej a takiej

Subwokalizacja
Czytając człowiek czyta w myślach tekst.
i wtedy on krzyknął:
Wygrałem! Wszystko dzięki TEMU KURSOWI
Oczywiście rozumiem, możesz nie wierzyć … SPRÓBUJ JEDNAK ZNALEŹĆ LEPSZĄ OFERTĘ NIŻ TA!

-elementy oferty, które maja zapaść w pamięć można napisać drukowanymi literami

Emotikony oddają emocje – wzbudzają nastrój pozytywny lub negatywny
Osoba czytająca podświadomie dostosowuje swój nastój do emotikonów.

Wywołuj stan ciekawości
Kończ mail dobrym pytaniem
Napisz co ciekawego napiszesz czytelnikowi w najbliższym mailu (jak w serialu)
Zaskocz czymś swojego czytelnika
Stosuj o ile to możliwe, barwne opowieści, najlepiej z tobą w roli głównej

ucz ludzi co mają robić
zadawaj pracę domową
poproś o komentarze na stronie
poproś o opinię w danej sprawie – jak ty to widzisz, tworzysz interakcje, osoba jest zaangażowana

Czy warto używać personalizację?
Witaj [imie]
W niesamowity sposób buduje to relację. Jeśli nawet osoba wie, że wysyłasz wielokrotny autoresponder, to mimo wszystko czuje się lepiej gdy email jest spersonalizowany.

czy używać mail typu html
Piszemy maila jako list do najlepszego przyjaciela. Mail html jest bardzo oficjalny. Jest on dobry od firmy. Jeśli piszesz do ludzi, pisz zwykłym tekstem, bo ludzie będą czuli, że pisze do nich człowiek a nie firma.

Nie ma magicznych metod.
Ważne jest aby dostosować się do grupy docelowej. Ważne aby był to list do najserdeczniejszego przyjaciela.
Wskaz czytelnikom korzyści.

jak często – 3 razy wartościowa treść – 1 raz oferta sprzedażowa

notatki z wykładu – Marek Olejniczak – www.MarekOlejniczak.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *