Co zjeść po treningu.

Co zjeść po treningu.

W czasie treningu organizm zużywa spore ilości białka oraz glikogen mięśniowy. Wiele osób wierzy, że powstrzymanie się od posiłku bezpośrednio po treningu wpłynie na odchudzanie, gdyż organizm pobierze energię z tkanki tłuszczowej. Niestety tak się nie dzieje. Przeciwnie, organizm pobiera energię z białka zawartego w mięśniach i nie pozwala mięśniom na odbudowę po treningu.  Niejako niszczymy w ten sposób pozytywne efekty treningu, gdyż mięśnie nie mają możliwości  zbudować swojej masy.

Jeśli trenujemy wieczorem nie należy rezygnować z kolacji, nawet jeśli kończymy trening późno wieczorem. Większość dietetyków zaleca aby po treningu zjeść posiłek w ciągu mniej więcej godziny. Ważne jest również aby zjeść posiłek minimum 2-3 godziny przed snem. Jeśli wracamy z treningu bardzo późno najlepiej przygotować sobie posiłek w postaci płynnej. Może to być zmiksowana zupa jarzynowa.

Posiłek po treningu powinien składać się z białek i węglowodanów, które powodują uwalnianie się insuliny. Insulina sprzyja odbudowę glikogenu mięśniowego oraz poprawia transport aminokwasów do mięśni. Jeśli trening był intensywny należy spożywać produkty o wysokim indeksie glikemicznym.

Posiłek potreningowy powinien być równie pożywny jak śniadanie. Najlepsze produkty po treningu to produkty mleczne lub mięsne oraz warzywa. Doskonałym wyborem jest chude mięso, jaja i ryby połączone z gotowanymi warzywami. Dobrym dodatkiem będą również węglowodany złożone jak kasze, ryż, płatki owsiane czy pieczywo pełnoziarniste.

Dietetycy spierają się do do tego czy spożywać tłuszcze po treningu. Tłuszcze mogą spowalniać wchłanianie węglowodanów i białek, czyli obniżać odbudowę mięśni. Jednak nie należy się obawiać niewielkiej ilości zdrowych tłuszczy, jak oliwa z oliwek, olej lniany oraz orzechy i pestki.  Mają one dodatni wpływ na zawartość triacylogliceroli w mięśniach. Ważne jest jednak aby unikać tłuszczów nasyconych czyli smażenia. Posiłki powinny być gotowane lub zjadane na surowo sałatki.

 

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *