Bóle głowy – sposoby alternatywne

Leki, proszki najczęściej pomagają na bóle głowy. Jednak nie zawsze. Dlatego osoby cierpiące na bóle głowy często stosują dodatkowo różnego rodzaju alternatywne metody.
Bóle głowy łączą się ze stresem dlatego większość tych sposobów idzie w kierunku obniżenia poziomu stresu.
Pomocne okazuje się regularne praktykowanie relaksacji i zdrowego trybu życia (odpowiednia ilość snu, zdrowa dieta).

Akupunktura
Akupunktura to starożytna chińska metoda leczenia polegająca na wbijaniu delikatnych igieł w rożne punkty ciała. Według tradycyjnej medycyny chińskiej akupunktura pomaga przy bólach głowy, gdyż koryguje bilans energetyczny. Energia chi cyrkuluje w ciele przez meridiany. Bóle głowy występują gdy następuje jakaś przeszkoda w przepływie tej energii w rezultacie czego następuje nierównowaga energetyczna. Akupunktura przywraca tę równowagę.
Według badań akupunktura może wyzwolić produkcje substancji chemicznych redukujących ból np. endorfiny.
Dodatkowo efekty wywołane przez akupunkturę są długotrwałe.

Masaże

Nie zostało udowodnione, że masaż ma korzystny wpływ w przypadku bólów głowy. Niemniej jednak masaże są świetnym sposobem redukcji stresu i napięcia. Masaż ma doskonały wpływ na uwolnienie napięcia mięśni karku, szyi, ramion oraz na zwiększenie przepływu krwi w tych częściach ciała.
Niektórym ludziom masaże bardzo pomagają uwolnić się od bólu głowy.

Zioła na migreny i bóle głowy

Wśród ziół stosowanych w leczeniu i zapobieganiu migrenie i bólom głowy udowodniono w badaniach klinicznych skuteczność tylko rumianku. Badania wykazały, że rumianek jest pomocny, dobrze tolerowany i ma tylko niewielki efekty uboczne.

Olejki eteryczne dla migreny i bóle głowy

Innym podejściem jest aromaterapia. Nieoficjalne dane wskazują, że stosowanie lawendy, imbiru, lub olejki z mięty pieprzowej może pomóc złagodzić napięcia i bóle głowy.

Zmiany w diecie na migreny i bóle głowy

Niektóre produkty, takie jak czekolada, dojrzewający ser, owoce cytrusowe, czerwone wino, i inne, mogą powodować bóle głowy u osób wrażliwych. Ważne jest aby u siebie zidentyfikować jakie produkty mogą powodować bóle głowy. Dobrze jest prowadzić dziennik bólów głowy i poznać swój organizm. Produkty, które powodują ból głowy, można wyeliminować ze swojej diety ale też ważne jest aby wyeliminować stres, brak snu i zmęczenie.

Do tej pory w badaniach zaobserwowano, że migrenowe bóle głowy zmniejszają się, gdy w diebie obniży się spozycie tłuszczu.  Inne badania sugerują, że uzupełnienie diety w kwasy omega-3 kwasy może  być korzystne. Inne potencjalnie przydatne suplementy zawierają koenzym Q10 i melatoniny.

Wpływ pokarmów na bóle głowy nie został dokładnie przebadany. Dlatego ważne jest aby stosować zbilansowaną dietę, unikać poszczenia i pomijania posiłków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *