7 wielkich sekretów jak zarobić miliony przez Internet

Ja sama nie zrobiłam jeszcze milionów przez Internet. Od ponad roku uczę się metod ebiznesu chociaż szczerze mówiąc moja „bajka” to są zagadnienia techniczne – projektowanie stron www. Ebiznes wydaje się być sposobem na to aby przestać marnować życie pracując na etacie i robić to co się lubi. Na tym blogu chcę się dzielić tym czego się dowiaduję na temat ebiznesu, choć głównym tematem bloga jest strona techniczna ebiznesu – czyli jak tworzyć blogi strony, które są do tego niezbędne.

Korzystam też z zagranicznych materiałów na ten temat i natrafiłam na wykład emarketera Lee McIntyre, który opowiada o 7 sekretach zarabiania przez Internet. Jakość nagrania jest marna ale postanowiłam opisać w punktach te 7 sekretów.

1. Zmień swój sposób myślenia na temat ebiznesu

  • Ludzie, którzy zaczynają czytają ebooki, zapisują się na kursy i są zafascynowani sloganami, które krzyczą wielkimi literami o wielkich sekretach ebiznesu. Początkujący zastanawiają się „gdybym tylko poznał ten tajemniczy sekret…” i w duchu myślą, że wielcy guru ebiznesu znają jakiś sekret i clue tego sekretu zachowują dla siebie.
    A sekretem jest, że nie ma żadnego sekretu, który znają tylko guru.
    Jest to zwykły biznes, który może zrobić każdy. Wbrew hasłom marketingowym nie zarobisz „dzieki lenistwu”. Ebiznes to jest ciężka praca i konieczność poświęcenia czasu oraz czasem zainwestowania pieniędzy. Korzyścią jest to, że nie trzeba wiele inwestować a nawet nic.
    Z drugiej strony inwestowanie pieniędzy znacznie przyspiesza, o czym zresztą wielcy emarketerzy ostatnio otwarcie mówią. Widząc zdjęcia emarketerów na plaży i czytając o tym, że pracują oni pare godzin w tygodniu, możemy nie dowierzać, że to możliwe. Jednak zostało to poprzedzone ciężką pracą. Autor wykładu mówi o 6 miesiącach wytężonej pracy. Ale efektem tego była wielotysięczna lista adresowa, która teraz pozwala mu zarabiać kiedy śpi.
  • Druga rzecz, którą doradza Lee McIntyre to przestać skakać od pomysłu do pomysłu i skup się na jednej rzeczy. Nie ma sensu wypróbowywać różnych technik i różnych nisz. Wybierz jedną i stań się w tym dobry. Autor wywiadu opowiadał jak kręcił się w kółko. Próbował jednej metody, która nie podziałała. Spróbował innej, również nie wypaliła. W końcu skupił się na jednej strategii marketingowej. Gdy się nie udało, zastanowił się jaka była przyczyna porażki i zmienił to. Wprowadzał kolejne zmiany aż skończyło się to sukcesem. Wybierz jedną niszę, jeden produkt, jedną metodę zdobywania ruchu na stronie i skup się na niej. Jeśli rezultat będzie marny nie porzucaj tego i nie bierz się za coś innego, lecz staraj się poprawić to co już robisz. Bierz się za nową technikę dopiero wtedy gdy osiągasz sukces przy poprzedniej.

Lee McIntyre opowiada na czym polega binzes online:

  1. znajdź grupę ludzi która ma naglący problem, który możesz rozwiązać przy pomocy produktu informacyjnego
  2. znajdź rozwiązanie tego problemu
  3. powiedz tym ludziom, że masz dla nich rozwiązanie
  4. oni zaś kupią od ciebie ten produkt

2. znajdź swoją niszę, właściwy rynek

Musisz znaleźć grupę ludzi, którzy mają problem, który możesz rozwiązać przy pomocy produktu informacyjnego. Im problem jest poważniejszy tym chętniej ci ludzie kupią rozwiązanie.

Czeklista aby znaleźć swoją niszę:

  1. czy ta nisza ma problem, który można rozwiązać przy pomocy produktu informacyjnego
  2. czy ci ludzie zdają sobie sprawę, że mają ten problem
  3. czy ci ludzie aktywnie szukają rozwiązania swojego problemu
  4. czy ci ludzie bardzo chcą znaleźć rozwiązanie, czy chcą mieć rozwiązanie teraz
  5. czy możesz znaleźć więcej rozwiązań problemow dla tych samych ludzi w przyszłości

Często zdarza sie, że nie osiągasz sukcesu gdyż skupiasz się na złej niszy czyli ludzi, którzy nie mają naglącego problemu, lub nie zdają sobie sprawy, że mają problem i nie szukają rozwiązania.

Lepiej jest przeanalizować głębiej jedną niszę niż rozszerzać działanie na szerszą niszę. Najtrudniej jest zdobyć nowych klientów. Dużo łatwiej jest sprzedawać podobne produkty starym klientom. Skupiając sie na jednym rynku poznajesz dokładnie potrzeby swoich klientów i możesz proponować im pokrewne produkty.

3. Musisz ustanowić swoją obecność online

Stwórz prostą i ładną squeeze page, opt in form i zaoferuj coś za darmo, na czym twoi klienci od razu skorzystają. Daj coś za darmo, w zamian za co ludzie wpiszą ci swoje adresy emailowe. Nie ważne czy strona squeeze page jest ładna czy mniej ładna. Skupiaj się na mierzalnych rezultatach. Jeśli strona zachęca ludzi do zapisania się na listę to jest istotne.

Wysyłaj do osób z listy newsletter zawierający wartościową treść – najlepsze pomysły, idee, sekrety. Dodatkowo umieść w emailu informacje, że jeśli ktoś chce poznać szerzej jakieś zagadnienie to może skorzystać z produktu. Podajesz link do produktu.

Znajdź 5-10 porad, dzięki którym twoi przyszli klienci rozwiążą jakiś problem. Zaznacz, że jeśli ktoś chce szerzej poznać zagadnienie, rozwiązać problem szybciej,  może kupić produkt.

Ważne punkty, które powinny pojawić się w  pierwszym emailu swojego newslettera:

  • przedstaw się, napisz coś o sobie.
  • napisz czego mogą się spodziewać i co będą dostawać w tym newsleterze i jak często będą dostawać emaile
  • dlaczego warto żeby ci ludzie czytali twoje emaile

4. stwórz produkt

LM radzi aby pierwszy projekt sprzedać po znacznie niższej cenie niż jest on wart. W ten sposób wyrobisz sobie marke. Ludzie będą zachwyceni, że dajesz tak dużą wartość za tak małe pieniądze. LM wspomina też o lejku sprzedażowym, kiedy to na początku oferuje się tani produkt aby zdobyć klientów. Tym klientom można później zaoferować droższe produkty, aż do bardzo drogich programów coachingowych.

LM radzi również: jeśli nie możesz stworzyć produktu w ciągu 3 dni lub mniej, nie twórz go. (dziwne – może i da się napisać mini-ebook w 3 dni, ale na pewno nie da się stworzyć kursu wideo – chyba, że ktoś mówi tak płynnie że nie musi edytować nagrań i ma szybki komputer który szybko kompiluje nagrania)

5. Buduj relację z listą:

  • pisz w tonie osobistym
  • jeśli tworzysz email zapytaj siebie, czy gdybyś pisał ten email do swojego  kolegi/koleżanki, czy jest on osobisty jak pisany do przyjaciela. Jeśli nie przepisz ten email jeszcze raz.  Czasem ludzie piszą emaile tak jakby się zwracali do grupy ludzi. Pamiętaj że piszesz do konkretnej osoby a nie do całej grupy ludzi.
  • pomyśl też jaka jest głęboka potrzeba twoich klientów wtedy zbudujesz relację z ludźmi z listy. Np. jeśli piszesz do niszy randkowej wiesz, że ludzie chcą spotkać chłopaka/dziewczynę, ale pod tym jest głęboka potrzeba żeby nie być samotnym. Warto zrozumieć takie głębokie potrzeby, nadzieje, frustracje, lęki, obawy jakie ludzie mają.

6. Zbuduj back end

Sprawdź czy twój rynek jest w stanie kupować drogie produkty. Jeśli nie znajdź inny rynek.

7. Deleguj pracę

Zastanów się co jest takiego co ty robisz a co ktoś inny może zrobić i napisz podręcznik. Mając podręczniki możesz zlecić pracę innym ludziom.

Oczywiście na końcu nagrania było zaproszenie do zapisania się na kosztowny kurs. Ale i tak podane informacje są warte zapisania sobie i zastosowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *