Jak dostosować swoją dietę do godzin pracy?

Obecnie większość osób wykonuje pracę siedzącą, która sprzyja przybieraniu na wadze. Dodatkowym czynnikiem powiązanym z pracą jest stres i pośpiech. Stres często zajadamy słodyczami, drożdżówkami i popijamy kawą. Staramy się wykonać pracę jak najszybciej i nie sprawiać wrażenia, że robimy za długie przerwy. Dlatego zdarza się, że zadowalamy się pączkiem lub batonem czekoladowym, bo to zjemy najszybciej. Jest to prosta droga do otyłości.

W pracy biurowej nie spalamy kalorii wykorzystując siłę mięśni dlatego powinniśmy skupić się na diecie wspierającej mózg. Podstawą posiłku, który zabieramy do pracy, powinny być owoce i warzywa zawierające antyoksydanty, które poprawiają pamięć.  Niezbędne są również nienasycone kwasy tłuszczowe chroniące neurony. Znajdziemy je w orzechach, pestkach dyni i nasionach lnu. Niedobory witamin z grupy B mogą powodować kłopoty z pamięcią. Dlatego posiłki do pracy powinny zawierać kaszę gryczaną, strączkowe lub awokado.

Aby przygotować mózg do pracy, ważne jest śniadanie, które powinniśmy zjeść od 6 do 9 rano. Mózg potrzebuje węglowodanów, dlatego na śniadanie najlepiej jeść produkty mączne. Nie powinny to być jednak słodycze, ciastka, które zawierają cukry proste. Najlepsze będzie ciemne pieczywo, jaja zawierające dużo białka oraz owoce.

W pierwszej połowie dnia pracy mózg potrzebuje wiele energii, które zapewnią małe przekąski w postaci orzechów i owoców. Powinny być małe aby nie wywołać ociężałości.

Środek dnia to pora obiadu. Organizm potrzebuje wtedy białka i węglowodanów aby naładować się energią. W czasie pracy posiłek nie powinien być ciężki aby nas nie spowolnił. Jeśli nie mamy możliwości wyjść na przerwę na lunch, najlepiej przygotować sobie sycącą sałatkę. Obok warzyw mogą się w niej znaleźć  strączkowe, jaja, mięso lub orzechy, które dodają energii.

W drugiej połowie dnia wiele osób odczuwa senność i chęć na słodycze. Warto zastąpić słodycze orzechami lub suszonymi owocami, które również zapewnią dawkę energii.

Ciepły posiłek możemy zjeść dopiero po pracy. Ważne jest aby w tych godzinach jeść przede wszystkim warzywa, które pozwolą organizmowi dobrze przygotować się do snu.

One Comment

  1. Maria

    Jak masz pracę siedzącą, to dwa posiłki spokojnie wystarczą na 8 godzin pracy – dzięki temu zjesz regularnie. Oczywiście sałatka to bardzo dobry pomysł, albo kasza/ciemny ryż z chudym mięsem i warzywami, a leniuszki lub pracusie mogą korzystać z cateringu dietetycznego i też schudną. jestem już trzeci miesiąc na takiej diecie, do tej pory zrzuciłam 9 kg i chcę jeszcze z 5 – siedzący tryb pracy, brak czasu na gotowanie zdrowych posiłków i dużo słodyczy to były moje grzechy główne 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *