Dieta Dr Budwig – Przepisy

olej

Zadaniem diety Dr Budwig jest dostarczenie organizmowi błonnika, antyoksydantów, kwasów Omega-3 oraz węglowodanów złożonych. Jej podstawą jest budwigowy olej lniany tłoczony na zimno, który jemy codziennie w postaci specjalnie wykonanej pasty jak również używamy do polewania sałatek i dodajemy do dań obiadowych i zup.

Co ważne, oleju lnianego nie można podgrzewać do temperatury wyższej niż 40 stopni, gdyż w wysokiej temperaturze wielonienasycone kwasy tłuszczowe zamieniają się w substancje niekorzystne dla zdrowia.   Dlatego też w diecie Dr Budwig zakazane jest smażenie. Olej lniany dodajemy do potraw gotowanych dopiero na talerzu.

 

Dieta Dr Budwig nie stanowi dokładnego planu dziennych posiłków, lecz raczej podaje wytyczne, których należy się rygorystycznie trzymać, aby dieta przyniosła efekty zdrowotne czy odchudzające.

W diecie tej nie podaje się szczegółowych przepisów i możemy wykorzystać własne doświadczenie kulinarne, jeśli tylko zastosujemy się do ogólnych zasad jak rezygnacja z cukrów rafinowanych, produktów konserwowanych i smażenia. Za to jemy świeże warzywa i owoce oraz nabiał, mięso i ryby pochodzące z pewnego źródła.

 

Głównym daniem w diecie Dr Budwig jest pasta z oleju budwigowego i twarożku, który ma dostarczyć organizmowi kwasów Omega-3.

Pastę taką spożywamy codziennie w ilości około 6 łyżek. Wykonanie tej pasty jest bardzo proste. Wystarczy 6-8 łyżek wysokiej jakości oleju lnianego tłoczonego na zimno oraz chudy twarożek lub naturalny jogurt. Pastę dokładnie mieszamy przez około 5 minut.

Aby urozmaicić smak pasty, w czasie miksowania możemy dodać miód lub pieprz cayenne.

Tak wykonaną pastę można doprawić na słodko, na przykład z miodem lub z owocami. Oczywiście nie możemy stosować cukru. Możemy również wykorzystać tę pastę jako zwykły twarożek ze szczypiorkiem lub rzodkiewką do smarowania kanapek.

Na śniadanie dieta Dr Budwig zaleca musli złożone z siemienia lnianego, utartych owoców, miodu oraz pasty z oleju lnianego i twarożku.

W diecie Dr Budwig mają zastosowanie wszelkiego rodzaju sałatki. Jako przykład może posłużyć surówka z utartej surowej marchewki, utartego ugotowanego buraka i sałaty. Następnie robimy sos do sałatki z oleju lnianego, miodu i soku z cytryny.

Na obiad najlepsze będą zupy warzywne. Gotujemy warzywa, na przykład cebula, seler, marchew, włoska kapusta, bez dodatku tłuszczu. Doprawiamy majerankiem. Na koniec gotowania dodajemy pomidory i ząbek czosnku. Ugotowaną zupę można zmiksować aby uzyskać zupę-krem. Już na talerzu, bezpośrednio przed podaniem na stół, zupę doprawiamy odrobiną soli i łyżeczką oleju lnianego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *